יום רביעי, 22 בדצמבר 2010

חנות חדשה!!!

על מנת להגיב רצוי להיכנס דרך "אנונימי"


הפתעה נעימה היתה לי שבוע שעבר, עברתי  ברחוב החלוץ בהדר בין אבני המדרכות  שמרצפים כעת ולבין האבק .....פתאום ראיתי חנות קטנה ולא מוכרת הדבר הראשון שעיני קלטו,הוא שולחן  באמצע החנות עמוס בחפצים ופריטים שונים ,ידעתי מיד שזו המקום בשבילי ישבה שם אשה הדלת היתה  סגורה ...דפקתי בעדינות  חייכתי ושאלתי "האם זו חנות יד שנייה"? האשה אמרה שכן אך עדיין לא ניפתחה
"אין דבר "אמרתי והלב שלי פעם משמחה,,אפשר רק להציץ ":-) חייכתי שוב."כן למה לא "אמרה האשה.
הצצתי ,בדקתי ,נברתי,הרמתי ,פשפשתי... ובסוף גם קניתי אגרטל יפייפה  (אגב המחירים שם נוחים לכל כיס )היו שם מכל טוב מצעצועים ועד לצילומים ישנים ,צלחות כלים ,פורצלנים ,קרמיקות ארצישראליות מטבעות ,סמלים ,סיכות ועוד המון המון חפצים שישמחו ליבו של אספן דברנו קשקשנו ויצאנו מיודדות  שמה גבריאלה או בקיצור גבי 
 עשיתי ביקור חוזר בחנות לראות מה מתחדש ומיד העלה את  הפריטים היפים  .
 אפשר למצוא שם כמעט הכל ,מסודר וממוין הכל בתוך קופסאות ,סלסלות ,נעים לעין ונוח  מפיות תחרה  פמוטים ...כמו בבית  עם ניחוח של פעם.
קערת קרמיקה ירקרקה שנות ה-50 ארץ ישראל-הכלי במצב מושלם.



 אגרטל זכוכית ארט דקו  יפייפה !!! :-)
 פמוט קרמיקה גם כן שנות  - 50




ואגרטל  מתכת קטן מראה נקי.
"

13 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

נוגי, ממש כיף לקרוא, ולהזכר בכל המקומות שהיינו ביחד. למרות שאני לא אוהבת רטרו, הדברים מאד יפים והירוקים באמת יפים ואיכותיים. האוסף מתחיל לגדול.. שנמשיך לשוטט ולאסוף.
אוהבת רינה

נוגה אמר/ה...

בוודאי שנמשיך בשוטטות שלנו.על זה אני לא מוותרת...אפילו שאת לא אוהבת רטרו :-))

אנונימי אמר/ה...

שלום נוגה!
בלוג מעניין ומסקרן ביותר, בעיקר לאוהבי הרטרו, תוצרת הארץ ודברים ישנים.

אני מאוד אוהב את השוק של חיפה וגם אני חושב שיש לו פוטנציאל אדיר, אך עדיין אין על השוק של תל אביב.
אני לא הולך לשוק בימי בשבת כיוון ואני שומר מסורת אך מדי פעם בימי ראשון בבוקר.

ראיתי שציינת את החנות של חני. אכן דברים מדהימים יש לה אבל המחירים ממש לא סבירים, תאמיני לי. יש גם את ליזט שהיא מקסימה ויש לה דברים יפים.

אני אישית לא מתחבר לתוצרת הארץ. האהבה שלי זה צרפת ואיטליה סגנון הרוקוקו האגדי. היה לי אוסף מלאכים איטלקיים שנאלצתי למכור בגלל האיסור מהדת אך השארתי את אוסף בובות הפורצלן העתיקות שלי מצרפת וגרמניה.

תמשיכי ב"עבודת הקודש" ומי יתו ובזכותך השוק בחיפה יזכה ליחס ופנים חדשות.

כל טוב, אנונימי (:

נוגה אמר/ה...

תודה על התגובה המעניינת שמחתי לקבלה.
אם תשים לב אז תראה שחלק מהפוסטים נכתבו לפני שנתיים ,בינתיים נפתח בית קפה קטן וחמוד של יאיר (כבר משהו שהתחדש) :) אוכל תוצרת עצמית שלו.
למען האמת בחנות היפה של חני זמן רב לא ביקרתי כיוון שאין שם ישראליאנה.יתכן שהמחירים ישתנו מאז.
לפני כ-20 שנה אהבתי כלים ארופאים.
זה השתנה.(כןיש לי אוספים קטנים של פיגרות ילדים כלבים וציפורים.
השוק בחיפה הוא נפלא במיוחד בשבת בבוקר ונמשך עד ליום א' ,נכון שהשוק בתל אביב הוא במתחם הרבה יותר גדול אבל נכסנו גם חנויות מעצבים שלדעתי לא נראה כל כך שייך זה מאבד את האותנטיות של שוק פשפשים, מה גם שהמחירים מאד "תלאביבים" צריך לבוא מצויידים בארנק שמן.
בל נשכח גם את חויות יד השנייה שנפתחו שזה בהחלט עוד מקור לשיטוט ונבירה לאוהבי הוינטא'ג
(והמחירים נוחים מאד)
תודה ו..תחזור!! :)

אנונימי אמר/ה...


שלום (:

את צודקת, בהחלט ראיתי שנפתחו מספר חנויות של "עיצוב" באיזור שוק הפשפשים. תמיד החנויות האלה נראות לי מתאימות ליפי הנפש שמשחקים אותה מביני עניין וגם מוכנים לשלם סכומי עתק של פריטים שנמכרים באותן החנויות. חנויות יד שנייה זה נחמד, בעיקר בשוק ככה הסחורה מתחלפת יותר ויותר.

אני מתאר לעצמי שהשוק בחיפה הרבה יותר כדאי בשבת בבוקר, אבל בתור יהודי מאמין, זה חטא אחד ליסוע בשבת אבל עוד יותר חטא זה גם ליסוע גם לקנות, לפחות כך אני מאמין.

אני לא אשכח באחת הפעמים שלי בשוק בתל אביב, היתה חנות אחת של בחור בשם אלי (אם אני לא טועה) ולחנות קראו דומנג'י, היו לו פריטים סוף הדרך, ומסגרות ישנות עם פיתוחים בדיוק כמו שאני אוהב, אבל לצערי הוא סגר.

את יודעת, יש לי כמה בני משפחה שעובדים בשוק בחיפה, שאולי את מכירה אותם.

עד הפעם הבאה....חג סוכות שמח!

נוגה אמר/ה...

הי!
נכון מאד ביום שבת באים המוני אנשים ולפעמים קשה למצוא חנייה ,אתה יודע שהרוכלים בחלק העליון של השוק מגיעים מ3-4 בבוקר יום שבת ? ולא תאמין אספנים ,בעלי חנויות וסוחרים מגיעים בשעות אלו ומוצאים מציאות בשוק.. לי זה עוד לא קרה להגיע בשעות אלו אבל זו יכולה להיות חוויה!!
פחות מכירה את הסוחרים בשוק יפו ,אבל חלק בכל אופן כן מכירה רק מגיעה לעתים רחוקות .
אני מכירה את רוב הסוחרים בשוק חיפה מי הם בני המשפחה?
חג שמח !! :)

אנונימי אמר/ה...


מאיר בן חמו ז"ל

ישראל בן חמו שייבדה לחיים עד 120

איציק בן חמו שייבדה לחיים עד 120


זה פשוט לא להאמין השווקים הללו, אני כבר לא מוצא את עצמי קונה בגלריות, חנויות, ועוד, אלא רק בשוק,חוץ מדברים בסיסיים כמובן חחח.

היתה גלריה בחיסול שהיא היתה הגלריה הכי מיוחדת בחיפה, קראו לה גלריה 6, היתה ממוקמת בחורב בכרמל בבעלות רג'ין ואופירה, נשים מקסימות. לצערי הם סגרו. היתה להם גלריה ייחודית לריהוט צרפתי עתיק אורגינל. דברים באמת מיוחדים.

עוד גלריה חמודה וייחודית היא גלריה ברחוב מסדה, יכול להיות שנסגר מאז. היא היחידה שהראתה לי דף מעיתון על חברה לייצור בובות עתיקות מפורצלן בצרפת - JUMEAU

אנונימי אמר/ה...

תיקון,

הגלריה בחורב נקראה "גלריה 5"

ובמסדה "גלריה 6"

נוגה אמר/ה...

השמות לא מוכרים לי אבל מאמינה שהפנים כן.
וואו אתה ממש בקיא בחנויות בחיפה,נדמה לי שגלריה שבחורב ממשיכה לעבוד רק בכתובת אחרת אוכל בהזדמנות לבדוק זאת ,הכרתי את החנות .
ברחוב מסדה יש את צילה שאצלה אפשר למצוא המון פיגורות ובעצם מה לא?
ויש עוד מספר חנויות ברחוב מסדה.
יש הבדלים גדולים במחירים של חנויות ובין השווקים ,אבל יש גם המון חנויות יד שנייה שאפשר למצוא אצלם פריטים יחודיים במחירים שפויים.

אנונימי אמר/ה...

אני אשמח אם תוכלי לברר על גלריה 5, חבל שגלריה כל כך ייחודית תיסגר.

לצילה ממסדה בהחלט יש דברים נחמדים מאוד. בעיקר ראיתי אצלה כריות גובלן עבודת יד, אולי לא עתיקות אבל הם בהחלט מבין האיכותיות והעמידות שיש.

יש עוד גלריות שהייתי בהן.
אתי טיבי בק. ביאליק - גלריה מקסימה, מחירים יקרים אפשר למצוא יותר זול.
איריס "גיפיור" - לא רק אישה יפה אלא גם החנות מדהימה בעיצוב האישי שלה.
יש עוד גלריה בכניסה לק.ביאליק, מאכזבת אבל בגלל אופי בעלת הגלריה.
גלריה של אתי עמיר בק.אתא מול תבליני ההודי, אשה מקסימה אדיה וסובלנית, ניתן להשיג אצלה פריטים ייחודיים.

יש עוד גלריות בסגנון עתיק ולדברים יפים, אבל הפסקתי ללכת לשם, מאוד יקר, וזה שטנץ שיש לכולם כמעט אותו הדבר.

אם יצא לך להיות במסדה, תיכנסי לגלריה 6 (אם היא עדיין קיימת), בעלת החנות נקראת אילנה אור.

נוגה אמר/ה...

תשמע מורידה את הכובע :) איזו בקיעות אתה מפגין!!!:) חשבתי שאני מכירה כל חנויות לעתיקות ברדיוס של חיפה.
את אילנה גור אני מכירה היטב חנות יפה ואסתטית מאד גם המחירים :)
גלריות בסגנון עתיק לא אוהבת לא אוהבת מה שלא אמיתי ,ולמה שיהיה יקר?
ישנה עוד חנות נחמדה "נוסטלגיה בכפר" בנהלל אבל יותר לכיוון כפרי הולנדי,יש שם כלים נחמדים.
בכל אופן אני הכי נהנית בשווקים בגלל הנבירה הכמות וגורם ההפתעה .כשנכנסים לחנות הכל מאד יפה ומסודר ,בשוק זו מעין "הרפתקאה" קטנה ואי אפשר לדעת מה תימצא ותחזור הפעם.
שוק זה השיטוט,החיפוס הצבעים,האנשים,התנועה והקולות ,מפגשים אקראיים או מכוונים.זה קצב אחר לגמרי...כבר בא להיות שם :)
לילה טוב !!!

נוגה אמר/ה...

נזכרתי, איציק בן-חמו הוא אביו של בני? אם כן את בני מכירה מצוין ,מוכר יפה מאד .צעיר שהצליח היו לי לפני מספר שנים רכישות אצלו.כתבתי עליו באחד הפוסטים.

אנונימי אמר/ה...

שלום,

לא לצערי לדודי איציק בן חמו אין ילדים.

אני מכיר את בני. לא אישית.

יש בשוק בתל אביב חנות ששייכת לבחור מבוגר בשם דוד, איש מקסים בעל פריטים יפים ומיוחדים והוא גם גמיש במחירים. הוא לא נמצא צמוד לרחבת הרוכלים אלא יותר מרוחק.